Sabtu, 6 Disember 2008

Cempedak Jadi Nangka



Saya pernah mewakili Fakulti Perakaunan UiTM Perak ke Pesta Pantun peringkat UiTM, tanpa disangka-sangka kami (Dura, Naimah AY dan saya) menjadi juara pada tahun 2006. Pada tahun 2007 saya mewakili pasukan UiTM 2 ke Pesta Pantun peringkat negeri Perak dan berjaya mendapat tempat ketiga.
.
Pada 28 November 2008, saya mendapat panggilan dari En. Syahrin (Pegawai Kebudayaan UiTM Perak) meminta butiran diri saya untuk didaftarkan sebagai pemantun UiTM Perak. Saya pada awalnya enggan menerima tugas tersebut kerana sibuk dengan ARC 2008 tapi akhirnya saya terpaksa mewakili UiTM Perak kerana "Otai-Otai" lain semua telah pergi melanjutkan pelajaran mereka ke peringkat PhD.
.
Dengan berat hati, tanpa persediaan dan dalam keadaan amat penat saya mewakili UiTM perak bersama-sama Pemantun Utama,Hj Hisyam (Unit Kolej), Pemantun kedua, Razman (Perpustakaan), Pemantun ketiga, saya dan Pemantun Simpanan, Zaid (Perpustakaan).
.
Tanpa disangka-sangka, kami melangkah ke pertandingan akhir dan bergelar Naib Johan.

Tiada ulasan: