Khamis, 13 Ogos 2009

Kanser Usus


Salah seorang pelajar saya, Sofian (nama penuh beliau saya tak ingat) telah disahkan menghidap kanser usus tahap 2 beberapa minggu yang lepas. Beliau menjalani pembedahan membuang ketumbuhan di dalam usus dan rawatan kimoterapi di salah sebuah hospital di Pulalu Pinang. Dua hari lepas, saya dimaklumkan oleh Tuan Hj. Hatta (Ketua Koordinator Fakulti Perakaunan) bahawa beliau dibedah sekali lagi kerana ususnya pecah. Saya difahamkan bahawa ususnya terbelit.

Sofian merupakan seorang pelajar yang tekun dan agak pendiam. Beliau begitu menghormati pensyarah-pensyarahnya. Beliau sentiasa duduk di hadapan semasa mengikuti kursus yang saya ajar.

Saya mohon kepada semua untuk turut mendoakan agar Sofian sihat dan dapat meneruskan pengajian beliau di peringkat ijazah sarjana muda perakaunan semula.

(Gambar Sofian saya perolehi dari koleksi gambar dalam FB Ummu Saadah)

3 ulasan:

BUJANG SUSAH berkata...

InsyaAllah...

Tirana berkata...

Mudah-mudahan sofian selamat..

Hanisham Ab Halim berkata...

I'allah, semoga dia akan sehat spt sediakala.