Selasa, 24 Jun 2008

Kucing lagi

Wardah dan saya sebenarnya telah serik memelihara kucing, tapi tak tahu kenapa, ada saja kucing yang singgah ke rumah kami. Terkini kami telah memberi makanan secara konsisten kepada 2 ekor kucing (mungkin dibuang orang dan keadaannya memang comot). Kami menggelarkan kedua-duanya tompok dan kuning.
.
Kata Siti (adik saya) mungkin kami ni rasi dengan kucing. Entahlah, ada makanan kami bagi kalau tiada kami diam je lah. Bermula 2 minggu sudah saya telah mula membeli makanan kucing semula.
.
Pada asalnya saya kasihankan kucing-kucing tersebut kerana pada hari sabtu dan ahad tiada kedai makan berhampiran yang beroperasi, jadi tiada makanan buat mereka. Saya pun membeli makanan kucing (biskut). Tetapi lama-kelamaan kucing-kucing tersebut terus kekal makan dirumah kami tidak lagi mencari makanan di kedai berhampiran.

Tiada ulasan: