Isnin, 13 April 2009

Minggu Akhir Kelas Semester April 2009





Saya telah menjadi pendidik hampir 9 tahun dan telah mengajar ratusan pelajar. Namun golongan pelajar yang bakal meninggalkan Fakulti Perakaunan UiTM Perak semester April 2009 ini antara kumpulan pelajar “istimewa” kepada saya.

Saya mengajar kumpulan pelajar seramai 260 orang ini untuk 4 kursus perakaunan iaitu “Computer application in Accounting”, “Costing 2”, “Costing 3” dan “E-Commerce”. Ada di antara pelajar ini yang saya mengikuti kelas saya lebih dari sekali. Saya rasa agak akrab dengan kumpulkan pelajar-pelajar ini, tambahan pula kebanyakan mereka ini pelajar yang baik dari segi pelajaran mahupun adabnya.

Minggu sudah merupakan minggu terakhir kelas “E-Commerce” di mana semua pelajar tersebut akan membentangkan projek laman web masing-masing. Sempat saya memberi sedikit pesanan dan mengambil gambar bersama-sama mereka.

Saya agak “sedih” kerana mereka bakal menamatkan pengajian mereka di UiTM Perak, bermakna berkemungkinan besar saya tidak lagi berjumpa mereka semua. Beberapa watak, nama dan karektor menyebabkan saya terasa begitu rapat dengan kumpulan ini.

Antaranya Zaid, Minah, Aishah, Hajar, Ila, Mimi, Athirah, Syafiqah, Laini, Afiqah, Isfahani, Alfi, Rozanna, Azizah, Liza, Aidil, Meor, Hafez, Najwa, Balqis, Ayu, Adhariah, Naziah, Nazihah, Hafizuddin, Naimah, Fatin, Nor Ain Fazreen, Saqenah, Rahmat, Zulfaqar, Asnida, Aimi, Amy, Laila, Syiqin, Raihan, Zahidan, Kartini, Noor Rita, Jannah, Anis, Sanirah, Alice, Orina, Khatijah, Irwannie, Farhana, Fadhilah, Fariza, Izad, Muhammad, Syaiful, Izzat, Izzah, Ainul dan ramai lagi (maaf kerana terlalu ramai untuk saya senaraikan).

Saya mendoakan kejayaan pelajar-pelajar kumpulan ini. Semoga segala ilmu yang saya curahkan akan digunakan untuk tujuan kebaikan. Saya juga berharap agar dapat terus berhubung dengan mereka di masa hadapan. Amin.

Tiada ulasan: