Rabu, 10 Februari 2010

Hina Sultan Perak




Saya dapat maklumat ini dari blog Cucu Tok Selampit. Dan hari ini saya semak akaun FB makhluk ni dan ternyata dia masih menghina Sultan Perak secara tidak langsung.


Kurang ajar.

7 ulasan:

Ibu n Abah berkata...

zool,
si kap lam ya nga tu...
memang mulut laknat....
patut hantar balik india...

kim berkata...

ish mutusami demi thevagarajah peta topi geografi ni. suke la ckp tak guna otak. betul. hantar balik nepal. tgk amn ke tak kat sane berbanding melesia ni

maiyah berkata...

kalo pikir pasal hal ni kan mmg wat poning pale nih

annie berkata...

ni species Aduka Teruna ni, boleh lah duduk sebilik.

syahbandar87 berkata...

sesetenah dari kita kini sudah makin biadap..sudah berani menghina sultan sendiri..dimanakah semangat melayu dan semangat cintakan tanah airnya..

kadang2 saya tidaklah terlalu terkejut dengan sikap biadap sesetenag dari kita ini..yela sedangkan ulama lagi mereka boleh hina..contoh terdekat kes aduka taruna..menghina sahabat rasulullah,menghina pula imam2 4 mazhab alhu suunnah waljamaah dan kemudian menghina ulama..apa sdh jadi..siapa pun tidak ambil peduli dan tidak ambil tindakan..namun bila dia mula menghina sultan johor barulah ada pihak yang memandangnya dengan serius..masih terdapat rmi orng kita yang biadap terhadap agama.apatah lagi terhadap sultan mereka sdnri.

hmm..kes2 menghina sultan2 dan agong memang patut dipandang serius.kerna ia melibatkan kedaulatan negara..tampa mengira parti politik,fahaman agama,dan darjat,maka sesiapa sahaja patut diambil tindakan jika berbuat sedemikian..

syahbandar87 berkata...

salah taip sbb nk cpt sngt.hehe..-sesetengah

MaMa MoDeN berkata...

salam
apa khabar zool,
stiap manusia ni Allah bagi akal fikiran yang waras melebihi sgala mahkluk tapi sayang kita tak gunakan dgn baik...