Selasa, 19 Oktober 2010

Ahmad Aruani Ikhsan kembali ke Rahmatullah (18/10/2010)


"Tiap-tiap yang berjiwa akan merasakan mati. Dan sesungguhnya pada hari kiamat sajalah disempurnakan pahalamu. Barangsiapa dijauhkan dari neraka dan dimasukkan ke dalam syurga, maka sungguh ia telah beruntung. Kehidupan dunia itu tidak lain hanyalah kesenangan yang memperdayakan." [Al-Imran:185]

Mbok selalu berpesan kepada Wardah, "Jenguk-jenguklah abang Wan (Ahmad Aruani) di Ipoh".

Beliau merupakan sepupu kepada Wardah. Namun, beliau "rapat" dengan keluarga Mbok dan telah menganggap abang Wan sebahagian dari keluarga Mbok. Beliau seorang yang periang, suka berjenaka dan suka "mengena"kan orang. Pasti ada hilai tawa bila beliau hadir.

Beliau bermalam di rumah Mbok di Bagan Datoh semasa urusan pengebumian Mbok. Beliau hadir memberi penghormatan terakhir kepada Mbok.

Saya terkejut apabila menerima berita beliau dimasukkan ke wad ICU Hospital Ipoh pada 16/10/2010 (sabtu). Saya, Wardah dan Abang Hamdan (abang Wardah) bergegas ke Hospital Ipoh lewat malam itu (lebih kurang pukul 11 malam). Alhamdulillah, kami dibenarkan masuk ke wad ICU dan bertemu dengan abang Wan.

Saya melawat beliau sekali lagi keesokan harinya dan tiada perubahan. Pada 18/10/2010, kami mendapat panggilan dari Umi (anak abang Wan) mengatakan keadaan abang Wan makin kritikal. Tepat jam 7:05pm beliau menghembuskan nafas yang terakhir.

Sekali lagi keluarga kami menerima berita sedih. Takziah kami ucapkan buat Kak Misah (isteri abang Wan) dan Umi. Semoga roh Ahmad Aruani Ikhsan (Abang Wan) ditempatkan di kalangan hamba-hamba Allah yang soleh. AL-FATIHAH

3 ulasan:

Abd Razak berkata...

Salam...

Pasti suatu hari nanti kita akan mengikutinya..

Moga Allah tempatkannya di kalangan orang-orang yang mendapat kebahagiaan di sisi~NYA..

Ibu n Abah berkata...

salam buat zool...
takziah buat zool sekeluarga...
kita juga akan kesana juga cuma tidak diketahui bila...

Kamsiah yusoff berkata...

salam
takziah kepada seluruh keluarga arwah...semoga dipermudahkan segala urusannya disana..