Selasa, 26 Januari 2010

Lagi-lagi Aduka Taruna


Astaghfirullahhala'zim. Selepas membaca artikel di bawah ini, maka sudah terang lagi bersuluh, ternyata Aduka Taruna ini jenis manusia yang sempit pemikiran, berfikiran cetek, bermulut celupar dan langsung tidak beradab. Semoga Allah membuka pintu hatinya untuk bertaubat. Amin.

Wahabi Perlis

Oleh : AdukaTaruna

Gua bukanlah dari bidang agama. Maka, lebih elokla lu tapis sendiri. Cuma blog gua, suka hati gualah nak cakap fahaman gua. Ada masa gua balun, ada masa gua kena balun.

Pada gua, mazhab2 ni semua bangang nak mampos. Aku mazhab Shafie, ekau mazhab Hambali, dio mazhab Hadari. Kalau mak gua Shafie, gua kena Shafie. Kalau geografi gua Shafie, gua kena Shafie gak (Elin sorang jer Shafie Apdal). Kan ke ketetapan yang baling bongok dalam dunia.

Lu orang lebih elok la ikut ilmuan Islam lain. Tapi gua enggan. Shafie tu ingat dia sorang paling best ke apa? Takda maknanya de. Dia sendiri suruh campakkan pendapat dia ke dinding kalau jumpa dengan yang lebih elok. So, mampos la sama pemuja Shafie. Ada ke sentuh kulit isteri batal wuduk? Niamakahai punya pendapat. Dan gua dipaksa ikut sebab keturunan dan geografi? Tak dapek den do tu bhai..

Samo gak isu perang Muawwiyah-Aishah dgn Ali. Pada gua Aishah dan Muawwiyah manusia stupid dalam tajuk itu. Lu nak hukum gua kapir pun gua no hal punya. Memang 2-2 salah, tapi paling berat kat mangkuk 2 ekor tuh. Apa ingat Aishah isteri Nabi dia maksum. Janji syurga tidak bermaksud dia maksum dalam setiap isu dan dalam setiap tajuk. Lu tunjuk gua ahli syurga yang tepat dalam setiap tajuk ketika di dunia.

Azazil yang lebih mulia dari Aishah pun silap, inikan pulak just seorang pompuan. Kerana perjuangkan individu (khalifah yang kena bunuh), berjuta-juta mampos. Sohai punya 2 ekor. Bodoh piang. Ali lembab siasat pembunuhan memang salah Ali. Tapi apa kes sampai nak berperang? Bodoh.

12 ulasan:

- jinggo - berkata...

enzool
saya tidak faham ( orang macam ni ): berdasarkan gaya bahasa cukup menakutkan...
tak mahu komen lebih2.
cukup untuk menceritakan...
untuk apa kita disini kalau membuatkan - kesulitan pada persekitaran.

al-lavendari berkata...

adukatakguna ni dah kena tangkap.. tengoklah nanti langit ni tinggi ke rendah. ada ke orang akan tunjuk perasaan membela dia ?

annie berkata...

kurang ajarnya mamat ni, apa jenis orangnya ni? SUBHANALLAH. GERAM pulak!!!

Tirana berkata...

Ada ilmu tapi dia tak beramal dengan ilmu yang dia ada. Kalau dia beramal, tentu tak keluar perkataan yang tak beradap macam tu. Kalau pun tak setuju dengan mana-mana pihak, kita masih ada adab dan sopan santun untuk menyatakan pendapat kita.

Faarihin berkata...

mungkin dia dah rasa diri dia bagus sangat la tu..

kakcikseroja berkata...

Astaghfirullah....

Ibu n Abah berkata...

zool,
orang bodoh nak mengulas hal ugama.. inilah hasilnya...

kim berkata...

teruk!teruk!teruk! ade juge org camni. dah kena tangkap polis?? bagus! bagus! bagus!. baru la buku bertemu ruas.

Masterzizoul berkata...

manusia yang sesat ini, hatinya buta. tidak terpandang kebenaran lagi. sesat dan menyesatkan orang lain. Besar dosa, berani menghina isteri dan sahabat nabi. tanggunglah akibatnya nanti

Alimaz-Kembara Terasing berkata...

salam...masyallahhhhh...dah hilang akai dan adap dia nih...melampau....tak dak agama ka apa...sanggup menghina isteri dan sahabat nabi...

maiyah berkata...

ini le kalo dah terlebih pndai

saniza berkata...

aku membaca .....

hihihi...