Ahad, 3 Mei 2009

Fakulti Perakaunan UiTM Perak

Saya merasa begitu bertuah kerana diterima bekerja sebagai pensyarah di UiTM. Terima kasih kepada Prof. Dr. Juhari Samidi kerana memberi kepercayaan kepada saya untuk mendidik anak bangsa.

Saya mendapat keputusan yang agak baik untuk Ijazah Sarjana Muda saya dan ditambah dengan 3 tahun pengalaman bekerja di lapangan (audit luar, audit dalam, pentadbiran dan akaun) berjaya menawan hati penemuduga-penemuduga ketika memohon jawatan pensyarah di ITM.

Saya pernah bercerita kepada pelajar-pelajar saya mengatakan bahawa kebanyakan pensyarah-pensyarah perakaunan di UiTM Perak terdiri dari mereka-mereka yang cemerlang di peringkat universiti pada suatu ketika dahulu kecuali saya. Saya memberikan beberapa nama pelajar cemerlang yang menjadi pensyarah mereka.

“Habis tu, macammana En. Zool jadi pensyarah?”. Dengan bersahaja saya menjawab, “Fakulti Perakaunan kekurangan pensyarah lelaki yang “handsome”, jadi UiTM terpaksa mengambil saya menjadi pensyarah untuk memenuhi kuota tersebut”.

Sepanjang berkhidmat di Fakulti Perakaunan UiTM Perak, saya telah berurusan dan bekerja dengan ramai rakan pensyarah yang memiliki pelbagai ragam dan kerenah. Alhamdulillah, segala urusan dipermudahkan Allah. Kesemua pensyarah perakaunan di UiTM Perak memberi komitmen yang amat tinggi dalam menyelesaikan urusan/ projek/ aktiviti di UiTM Perak.

Ada dikalangan mereka telahpun berpindah ke UiTM kampus yang lain. Antaranya Dura, GG, Azlina, Azrul, Wan (sambung belajar) dan Fatma. Namun ibarat kata pepatah, patah tumbuh hilang berganti. Pensyarah-pensyarah baru yang menggantikan mereka tidak kurang hebat komitmen dalam tugas mereka.

Saya merasa gembira dan seronok bekerja di Fakulti Perakaunan UiTM Perak.

Tiada ulasan: