Ahad, 17 Mei 2009

Selamat Hari Guru

Saya melihat diri saya seorang guru, walaupun tiada seorang pun pelajar saya memanggil saya cikgu (kecuali auntie kedai sayur depan rumah saya dan auntie kedai gambar di Batu Gajah). Namun setiap kali hari guru saya tetap menerima beberapa ucapan melalui "SMS" dari pelajar-pelajar saya. Tahun ini saya menerima "SMS" ucapan hari guru dari Kartini, Muhammad Zulhilmi, Faizal dan Nadia. Terima kasih saya ucapkan.

"SMS" tersebut amat bermakna buat saya.

Saya mendapat pendidikan awal saya di Sekolah Keb. Pendita Za'ba Tapah Road. Antara guru-guru yang pernah mendidik saya termasuklah Cikgu Ahmad Jakhisi, Cikgu Hamid (Allahyarham), Cikgu Normah, Cikgu Hanif, Cikgu Meor, Cikgu Leman (Allahyarham), Ustazah Habsah, Cikgu Halimaton Saadiah, Cikgu Fauziah (dan ramai lagi yang saya terlupa namanya)

Kemudiannya saya mendapat tawaran ke Sekolah Berasrama Penuh Kerajaan, SEMESTI. Antara guru-guru yang pernah mengajar saya:
Cikgu Zubaidah, Cikgu Zuraidah, Ustaz Shukri, Ustazah Asmah, Ustazah Nik Hasmah, Ustaz Mail, Cikgu Ramli, Cikgu Maznah, Cikgu Rajendra, Cikgu Azizan, Ms Ooi, Miss Ee, Cikgu Mat Nor, Ustaz Mokhtar, Ustaz Wan, Cikgu Maria, Cikgu Hasni, Cikgu Sofea, Cikgu Faizah, Cikgu Nasir, Cikgu Salahuddin, Cikgu Norkiahanum, Cikgu Bibah, Cikgu Syikin, Cikgu Baharuddin, Cigu Adenan (dan ramai lagi yang saya mungkin terlupa taipkan di sini)

Saya menyambung pelajaran saya ke peringkat Diploma, Advanced Diploma dan Ijazah Sarajana di ITM dan UiTM. Antara pensyarah-pensyarah saya:
Pn. Junaini, Pn. Saluana, Ustaz Labu, Pn Nik, Dr Haidar, Pn. Maziah, En. Kadir, En Rahman (Allahyarham), Tn Hj Salleh, En Norazam, Prof Dr Jo, Prof Sayed Nazim, Prof Dr Kamil, Pn Jagjit, Mr Andrew, Dr Kole, Mr Viju, Mr Abu Tahir, Pn Norhanim dan ramai lagi (terlalu panjang untuk saya senarai kan kesemua pensyarah saya dari Diploma hingga ke Ijazah Sarjana)

Kepada semua guru-guru saya;
Selamat Hari Guru.

Tiada ulasan: