Sabtu, 23 Mei 2009

Ketentuan 3

Raihatul Wardah
Disaat saya dilanda masalah dan kesukaran, insan ini hadir memberi bantuan. Keikhlasan dan kejujurannya membuatkan saya tersentuh.


Raihatul Wardah (isteri saya sekarang) merupakan rakan sekolah saya tetapi kami tidak pernah berinteraksi, sekadar tahu kewujudan masing-masing di Sekolah Menengah Sains Teluk Intan (SEMESTI). Melalui rakan lain (Haliza , Umi dan Jamaliah) saya juga tahu bahawa Wardah mengikuti program Ijazah Sarjana Muda Komunikasi Massa di ITM Shah Alam semasa saya mengikuti program ADIA di tempat yang sama. Bagaimana saya bertemu dengannya?

Ketika saya menganggur, Sadique (rakan sekolah saya) mengajak saya untuk menghadiri majlis "4th batch Semestian 1st reunion " (Sekolah Menengah Sains Teluk Intan). Saya amat berat hati untuk turut serta (dalam keadaan baru diberhentikan kerja, saya rasa "tidak selesa" untuk bertemu rakan-rakan sekolah yang lain). Sadique sedaya upaya memujuk saya dan akhirnya saya bersetuju.

Majlis tersebut diadakan di Restoran Nelayan Tasik Titiwangsa. Di majlis itu saya bertemu dengan Wardah dan selepas dari itu saya kerap menghubunginya dengan alasan mencari pekerjaan. Walaupun saya tiada pekerjaan tetap, Wardah tetap terus "berkawan rapat" dengan saya dan memberi sokongan. Kelembutan dan ketertibannya (dari segi perlakuan mahupun ibadah) amat memikat hati saya.

Saya membuat keputusan untuk menjadikan Wardah "buah hati" saya (dengan pertolongan Lina) pada 5 Oktober 1999. Kami mengikat tali pertunangan pada bulan Mei 2000 dan mendirikan rumah tangga pada 2 September 2000.

Tiada ulasan: