Ahad, 10 Mei 2009

Pelajar unik dan istimewa

Sepanjang menjadi pendidik di UiTM, saya dipertemukan dengan beberapa insan yang unik dan istimewa di kaca mata saya. Antaranya Khairul Nizam (Nirmala), Mahadhir, Mior, Nurzuliatiy, Shikin, Farhana, Mashitah, Syed Adil, Firdaus dan ramai lagi (sebenarnya saya dah tak ingat namanya :P). Semester yang lepas saya dipertemukan dengan seorang lagi pelajar istimewa, Nor Ain Fazreen.

Saya kenali pelajar ini ketika di Semester 3, pelajar yang menduduki semula dua kertas Semester 1 (AIS130 dan MAT126) kerana gagal dalam kedua-dua subjek tersebut. Fazreen seorang yang gigih. Fazreen banyak bertanya ketika dalam kelas dan memberi tumpuan ketika saya mengajar di dalam kelas.

Saya mengajar Fazreen sekali lagi di Semester 6 untuk subjek E-Commerce (AIS360). Ternyata Fazreen telah menjadi pelajar cemerlang. Fazreen telah membuktikan bahawa kita boleh bangkit dari kegagalan dan menempa kejayaan jika kita berusaha dengan gigih. Fazreen mendapat markah tertinggi dalam kelasnya untuk subjek AIS360 dan mendapat keputusan yang baik dalam beberapa subjek yang lain. Saya percaya Fazreen akan berjaya dalam hidupnya.

Saya berdoa semoga lebih ramai pelajar-pelajar saya mencontohi semangat Fazreen untuk berjaya.

Tiada ulasan: